Update 25 maart

Uit de rapportgesprekken die dinsdag begonnen zijn, horen we leuke dingen terug, belangrijke zaken en ook aanwijzingen voor onszelf. Gelukkig dat die gesprekken wel gewoon mogelijk zijn. We horen dat leerlingen echt moeten zoeken naar een ritme. Dat is te begrijpen: op school regeert het rooster en moet je wel. We horen ook dat leerlingen die bezig waren een achterstand weg te werken, zich nu zorgen maken. Dat gaan we precies in beeld brengen: welke leerlingen moeten extra begeleid worden om deze periode goed door te komen. We horen dat sommige leerlingen wat meer online zouden willen zijn met een vakdocent, maar daar niet goed om durven vragen. Daar proberen we ook iets op te bedenken.
Kortom, we profiteren van de aanwijzingen die we van u en uw zoon of dochter ontvangen. Sommige leerlingen laten ons terecht weten dat deze manier van leren en werken toch lastiger is dan gewoon lessen volgen op school. Dat is ongetwijfeld zo, maar we zijn er nog maar kort mee bezig, we kunnen vast nog zaken verbeteren.
Natuurlijk kent u uw kind als geen ander, alleen dat schoolwerk thuis begeleiden, is toch een bijzondere ervaring. Daar kunnen we als docenten met onze eigen kinderen thuis wel over mee praten. Onze orthopedagogen stuurden een leuk overzicht toe hoe om te kunnen gaan met gebrek aan motivatie, inspiratie of vertrouwen. Het bevat aanmoedigingen en steuntje in de rug die wij op school veel moeten gebruiken.


We hopen dat het goed gaat bij u allen thuis en dat in gezondheid als het mogelijk is.
Media
  • 1 metzo